Nissan X-Trail (2014 - 2022)
Het pad van de minste weerstand
Wie denkt over de aanschaf van een SUV, denkt vrijwel automatisch aan Nissan. Want Nissan is een echte specialist op het gebied van terreinauto's, SUVs en wat dies meer zij. Toch liet Nissan met de X-Trail een steekje vallen: die was alleen leverbaar met dieselmotor. Daar komt nu verandering in met de komst van de X-Trail "DIG-T 163".
De Nissan X-Trail is er nu ook met benzinemotor. Dankzij een relatief eenvoudige constructie is de prijs laag, terwijl de prestaties voldoende zijn. De DIG-T 163 is daarom een geslaagd instapmodel.
Plus
- nette prijs
- relatief zuinig, voldoende prestaties
- ruim en praktisch
Min
- geluiden rijwind duidelijk hoorbaar
- minimale ruimte op derde zitrij
- trage werking elektrisch bedienbare achterklep
Conclusie
Grote SUV's vragen om grote motoren. Daarom worden auto's zoals de Nissan X-Trail geleverd met sterke dieselmotoren en zeer grote benzinemotoren. Als slim alternatief biedt een handjevol fabrikanten hybride-aandrijving aan. Nissan biedt een nu een low tech alternatief met de DIG-T 163.
Door te kiezen voor een kleine motor met turbo, levert deze toch veel vermogen. En door vierwielaandrijving en de bijna vanzelfsprekende automaat te laten vervallen, bespaart Nissan zowel op gewicht als op de kosten. Met de X-Trail DIG-T 163 biedt Nissan nu een grote SUV aan die beduidend voordeliger is dan de concurrentie, zonder in te leveren op ruimte of comfort.
Nissan X-Trail 14 auto occasions, nieuw en tweedehands aanbod
15.873 km - 2023 € 50.900,- incl. BTW
2024 € 61.940,- incl. BTW
107.484 km - 2018 € 23.600,-
2024 € 56.940,- incl. BTW
2024 € 57.140,- incl. BTW
2024 € 62.540,- incl. BTW
34.950 km - 2022 € 46.995,- incl. BTW
2024 € 60.740,- incl. BTW
2024 € 55.940,- incl. BTW
2024 € 54.890,- incl. BTW
26.230 km - 2023 € 50.850,- incl. BTW
86.215 km - 2017 € 20.999,-
23.169 km - 2023 € 48.999,- incl. BTW
950 km - 2023 € 48.950,- incl. BTW