MG ZR

Herstart

MG heeft een bewogen geschiedenis achter de rug. In de loop der jaren is het Engelse merk de speelbal geweest van allerlei financiers en eigenaren om anno 2001 weer onafhankelijk te worden. Dankzij een lening van de laatste eigenaar, BMW, zag MG de mogelijkheid in eigen beheer nieuwe auto's te ontwikkelen. Het resultaat bestaat uit vier nieuwe sportwagens, genaamd: ZR, ZS, ZT en ZT-T. Leidend voorwerp voor deze test is de kleinste van deze nieuwelingen: de ZR.

Autotest | MG ZR Herstart

De ZR 160 is in alle opzichten een prima auto die de naam MG eer aan doet. De MG ZR 160 geeft veel rijplezier en zal de echte autoliefhebber zeker weten te behagen. Weinig ruimte achterin.

Plus

  • nobele komaf
  • veel rijplezier
  • bijzondere styling

Min

  • snel, maar niet bijzonder snel
  • weinig ruimte achterin

Conclusie

MG lijkt alle superlatieven van stal te hebben gehaald die het PR-bureau nog op voorraad had. Samen met de goede naam die MG in het verleden heeft opgebouwd, schept dat zeer hoge verwachtingen. Dat wordt nog eens versterkt als MG de zwaarst gemotoriseerde variant van de ZR beschikbaar stelt voor de test. De MG ZR 160 is in alle opzichten een prima auto die de naam MG eer aan doet.

Maar de ZR is niet bijzonder veel beter dan soortgelijke auto's van de concurrentie. De MG ZR 160 geeft veel rijplezier en zal de echte autoliefhebber zeker weten te behagen. Het nieuwe credo van MG luidt: life is too short. Hopelijk is de MG ZR een lang leven beschoren, want de auto is het in alle opzichten waard.