Volkswagen Polo (2009 - 2017)
Volwassen, maar nog lang niet uitgespeeld
Wie volwassen wordt, wordt verstandiger en verantwoordelijker. Maar daarmee wordt zo iemand ook minder spontaan en levenslustig. Zoiets geldt ook voor nieuwe auto's. Vooral compacte auto's worden steeds groter en comfortabeler dan de voorgangers. Maar daarmee gaat vaak het dynamische karakter verloren. Ook de nieuwe Volkswagen Polo is ruimer, veiliger, zuiniger en verstandiger dan de vorige generatie. Maar tegelijkertijd is de nieuwste Volkswagen Polo uitdagender en dynamischer dan ooit tevoren. Lees zelf hoe dat kan.
Naast andere compacte auto's oogt de Polo eenvoudig en sober. Het ware karakter hangt af van de motor. Met diesel is de Polo zakelijk en kalm, met 1.2 TSI juist uitdagend sportief.
Plus
- prima prestaties, laag verbruik
- zeer stil
- smetteloze afwerking
Min
- matige ruimte achterin
- voorstoelen iets te klein
- bijgeluiden van zesversnellingsbak
Conclusie
Volkswagen breekt de regels. Tussen alle wild vormgeven compacte auto's komt Volkswagen met de strak, maar eenvoudig getekende Polo. Geheel volgens de trend is de vijfde Polo ruimer, veiliger en comfortabeler dan de voorganger. Maar tegen alle regels in is de Polo tegelijkertijd een dynamisch en zelfs uitdagend sturende auto geworden.
Dit is echter sterk afhankelijk van de gekozen krachtbron. In combinatie met een dieselmotor is de Polo een zakelijkere en vooral volwassen auto. De wegligging is uitstekend, maar de zakelijkere exemplaren hebben een tam karakter. Dat zorgt ervoor dat de bestuurder als vanzelf kalm rijdt en het verbruik aangenaam laag blijft.
Met de 1.2 TSI motor is de Polo een eersteklas pretnummer dat scherp stuurt en uitstekend presteert. Maar ook dan doorbreekt VW de trend, want dankzij TSI-techniek springt de Polo toch heel spaarzaam om met brandstof. De 1.2 TSI presteert zelfs zo goed en is zo zuinig, dat alleen dit al een reden is om voor de Polo te kiezen. Kortom: de Volkswagen Polo is volwassen geworden, maar nog lang niet uitgespeeld!
Volkswagen Polo 113 auto occasions, nieuw en tweedehands aanbod
49.000 km - 2023 € 22.950,- incl. BTW
19.396 km - 2022 € 21.950,- incl. BTW
26.857 km - 2022 € 19.950,- incl. BTW
24.000 km - 2023 € 20.950,- incl. BTW
39.500 km - 2022 € 20.950,- incl. BTW
29.555 km - 2022 € 28.450,- incl. BTW
200.453 km - 2004 € 1.650,-
187.123 km - 2005 € 2.950,-
135.051 km - 2005 € 3.495,-
98.969 km - 2013 € 10.945,-
2024 € 25.592,- incl. BTW
23.465 km - 2022 € 23.950,- incl. BTW
124.361 km - 2019 € 21.950,- incl. BTW
50.743 km - 2020 € 16.750,-
180.446 km - 2018 € 10.750,-
29.585 km - 2022 € 379,- incl. BTW
44.647 km - 2022 € 19.950,- incl. BTW
222.842 km - 2010 € 5.450,-
36.396 km - 2022 € 19.450,- incl. BTW
110.584 km - 2016 € 9.750,-
248.007 km - 2015 € 8.940,-
84.028 km - 2010 € 7.999,-
223.112 km - 2010 € 4.950,-
59.804 km - 2020 € 16.950,- incl. BTW
2024 € 30.230,- incl. BTW