Peugeot 3008
Alles behalve suv
De eerste Peugeot 3008 was een ronduit vernieuwende auto. Die 3008 combineerde het uiterlijk van een terreinauto met de cockpit van een vliegtuig en de ruimte van een gezinsauto. Nu is het tijd voor de tweede generatie van de 3008. Is de nieuwe 3008 een doorontwikkeling van het voorgaande model of weet Peugeot opnieuw te vernieuwen?
De nieuwe 3008 combineert Peugeot's unieke i-Cockpit met de ruimte van een SUV, prima rijeigenschappen en innovatieve techniek. De motoren zijn niet vernieuwend, de rijeigenschappen desondanks goed.
Plus
- unieke rijervaring dankzij i-Cockpit
- geslaagde vormgeving
- ruim en praktisch
Min
- hybride-aandrijving pas vanaf 2019 verkrijgbaar
Conclusie
Peugeot introduceert de tweede generatie van de 3008. Terwijl de eerste generatie nog een wonderlijke mengvorm van allerlei stijlen en autotypes was, heeft Peugeot voor de nieuwe 3008 een veel duidelijkere richting gevonden. De nieuwe 3008 kiest nadrukkelijk voor stijl, ruimte en vernieuwing.
Ondanks het vernieuwende karakter, zijn de motoren slechts een doorontwikkeling van bestaande techniek. Er zijn geen alternatieve aandrijvingen beschikbaar en de zo populaire hybride komt pas in 2019 terug. Op het gebied van veiligheid is de nieuwe 3008 bij de tijd, maar niet vernieuwend.
Peugeot presenteert de nieuwe 3008 nadrukkelijk als SUV en alleen daarin overtuigt de auto niet. Het machtige gevoel, de avontuurlijke uitstraling en de terreinwaardigheid ontbreken. Dankzij de originele opzet en de unieke rijervaring is de 3008 echter alles behalve suv, pardon, suf.
Peugeot 3008 9 auto occasions, nieuw en tweedehands aanbod
148.675 km - 2016 € 12.950,-
29.559 km - 2021 € 24.900,- incl. BTW
236.348 km - 2010 € 3.950,-
86.884 km - 2019 € 20.900,- incl. BTW
149.384 km - 2017 € 14.950,-
35.403 km - 2019 n.o.t.k.
92.656 km - 2017 € 17.250,-
244.130 km - 2012 n.o.t.k.
83.340 km - 2018 € 22.950,-