Hyundai IONIQ PHEV
Wie van de drie?
De Hyundai IONIQ is een bijzondere auto. De IONIQ is namelijk leverbaar in drie versies, maar geen daarvan heeft een traditionele benzine- of dieselmotor. In plaats daarvan biedt de IONIQ de keuze uit een elektrische, hybride en plug-in hybride versie. De eerste twee waren al langer op de markt en nu is ook de plug-in hybride beschikbaar. Daarom is het nu tijd voor een derde test van de IONIQ en het antwoord op de vraag: wie van de drie?
De Hyundai IONIQ plug-in hybride biedt alle voordelen van een elektrische auto (comfort, prestaties, lage kosten), maar kan terugvallen op een benzinemotor wanneer dat moet.
Plus
- extreem zuinig
- ruim, praktisch en representatief
- moderne uitrusting
Min
- onoverzichtelijk koetswerk
- verouderd kaartmateriaal navigatiesysteem
Conclusie
De Hyundai IONIQ was al leverbaar als hybride en elektrische auto. Nu komt daar een plug-in hybride (PHEV) versie bij en is het trio compleet. Alle drie de varianten zijn ruim, representatief en rijk uitgerust. Ondanks de uiteenlopende aandrijftechniek ontlopen de rijeigenschappen elkaar niet veel; die zijn in alle gevallen goed.
Welke van de drie zal het worden? De 100% elektrische IONIQ verdient de voorkeur. Die biedt het meeste comfort, de laagste uitstoot en de laagste kilometerprijs. De actieradius is ruimschoots voldoende en in Nederland is het aantal laadpunten zo groot, dat opladen geen enkel probleem vormt.
Voor wie geheel elektrisch rijden niet aandurft of op het platteland woont (waar beduidend minder oplaadpunten zijn) is de plug-in hybrid de volgende logische keuze. Op de korte afstand is de plug-in hybrid een volwaardige elektrische auto met alle voordelen die daarbij horen. Op de lange afstand kan worden teruggevallen op de vertrouwde benzinemotor, maar is het verbruik dankzij het samenspel met de elektromotor spectaculair laag.
De derde en laatste keuze is de hybride. Hybride was ooit bedoeld als overgangsvorm tussen de benzine-auto en de elektrische auto, maar nu de elektrische auto volwassen is, is de hybride overbodig. Maar welke variant het ook wordt, de IONIQ is veruit de fijnste auto die Hyundai op dit moment in het programma heeft.
Hyundai Ioniq 38 auto occasions, nieuw en tweedehands aanbod
2024 € 73.995,- incl. BTW
2024 € 73.995,- incl. BTW
2023 € 52.545,- incl. BTW
129.010 km - 2019 € 16.950,- incl. BTW
21.654 km - 2022 € 45.999,-
2024 € 55.150,- incl. BTW
39.937 km - 2021 € 43.800,- incl. BTW
85.424 km - 2019 € 20.999,-
7.250 km - 2023 € 44.950,- incl. BTW
2024 € 56.790,- incl. BTW
2024 € 58.644,- incl. BTW
2024 € 51.149,- incl. BTW
950 km - 2023 € 58.950,- incl. BTW
2023 € 52.745,- incl. BTW
2023 € 61.345,- incl. BTW
2023 € 53.789,- incl. BTW
2023 € 55.739,- incl. BTW
2024 € 47.495,- incl. BTW
2024 € 65.185,- incl. BTW
2024 € 54.690,- incl. BTW
2024 € 53.290,- incl. BTW
28.960 km - 2021 € 42.950,- incl. BTW
36.156 km - 2022 € 48.650,-
1.246 km - 2023 € 47.950,- incl. BTW
1.346 km - 2023 € 44.990,- incl. BTW