Veelgestelde vragen
Hieronder vindt u een overzicht van de veelgestelde vragen. Staat uw vraag hier niet bij? Stel u vraag dan per e-mail aan info@nederlandmobiel.nl.
- Hoe log ik in?
- Hoe registreer ik als deelnemer?
- Hoeveel advertenties kan ik plaatsen?
- Hoe zoek ik een voertuig snel?
- Hoe zoek ik een voertuig uitgebreid?
- Hoe verklein ik mijn zoekresultaten?
- Hoe kan ik een zoekopdracht plaatsen?
- Hoe plaats ik als particulier een advertentie?
- Hoe plaats ik als bedrijf een advertentie met handmatige invoer?
- Hoe gaat het plaatsen van advertenties als ik als bedrijf een koppeling heb?
- Hoe lang duurt het voordat mijn advertentie zichtbaar is op diverse portalen?
- Hoe verwijder ik mijn account?
- Is er ook een koppeling tussen mijn eigen website en Nederland Mobiel mogelijk?
- Hoe neem ik contact op met een adverteerder?
- Hoe kan ik een advertentie verwijderen of aanpassen?
- Hoe kan ik mijn gegevens als deelnemer aanpassen?
- Ik zie een advertentie die niet lijkt te kloppen. Waar kan ik dat melden?
- Tot nu toe heb ik nog geen reactie op mijn advertentie. Is er dan iets mis?
- Wat betekent 'marge' en 'BTW' auto?
- Waar moet ik op letten bij het reageren op advertenties en een eventuele latere aankoop?
- Wat is het NAP weblabel?
Hoe log ik in?
Met uw e-mailadres en het door u gekozen wachtwoord. Wel eerst registeren als Deelnemer en pas nadat uw account actief is.
Hoe registreer ik als deelnemer?
U klikt op de button registreer rechts op de homepage. U ziet dan een scherm met een aantal invulvelden. Als eerste geeft u aan of u een bedrijf of en particuliere adverteerder bent. Vervolgens vult u de velden correct in en klikt u op registreren.
Particulier
U ontvangt even later een e-mail van ons met daarin een activeringslink. Klikt u op deze link is uw account geactiveerd en kunt u met behulp van uw e-mailadres en het door uzelf gekozen wachtwoord inloggen en advertenties plaatsen.
Bedrijf
Als bedrijf vult u uiteraard ook uw gegevens in en maakt u vervolgens de keuze uit handmatige invoer en het gebruik van een occasionbeheersysteem om uw advertenties te plaatsen. Handmatige invoer werkt in principe gelijk aan de hierboven beschreven invoer voor een particuliere klant. Maakt u gebruik van een koppeling dan vragen wij eerst de door u gewenste koppeling aan. Meestal gaan hier een paar dagen overheen voordat de koppeling geactiveerd is. Is de koppeling actief dan is het een kwestie van aanvinken van onze site in uw adverteersysteem en uw occasions worden een dag later getoond op Nederland Mobiel.
Hoeveel advertenties kan ik plaatsen?
Als bedrijf kunt u een onbeperkt aantal advertenties plaatsen en als particulier maximaal 2 per rubriek.
Hoe zoek ik een voertuig snel?
U klikt op de rubriek waarin u wilt zoeken (auto, caravan, scooter, etc.) en gebruikt de pulldown menu's om uw keuzes te maken bij de velden die u belangrijk vindt. Maak op zijn minst een keuze uit merk en model en dan klikt u op 'zoeken'.
Hoe zoek ik een voertuig uitgebreid?
U klikt op 'uitgebreid zoeken' en maakt uw keuze uit de pulldown menu's. Eerder gemaakte keuzes bij het snel zoeken onthoud het systeem, dus alleen uw aanvullende keuzes hoeft u alsnog maken, vult eventueel de opties in die u belangrijk vindt en klikt op 'zoeken'.
Hoe verklein ik mijn zoekresultaten?
Door gebruik te maken van de button 'uitgebreid zoeken' en aanvullende keuzes te maken. Zie ook hoe zoek ik een voertuig uitgebreid.
Hoe kan ik een zoekopdracht plaatsen?
Om een zoekopdracht te plaatsen moet u geregistreerd staan als deelnemer bij Nederland Mobiel. Zie ook Hoe registreer ik als deelnemer?. Als u geregistreerd bent kunt u inloggen met het bij ons geregistreerde e-mailadres en het door u gekozen wachtwoord. Bovenaan in het scherm ziet u van links naar rechts de items 'advertentie', 'zoekopdracht' en 'deelnemer' staan. Voor zoekopdrachten klikt op 'toevoegen' als u een zoekopdracht wilt toevoegen en op overzicht om bestaande zoekopdracht(en) te bekijken aan te passen of te verwijderen.U ontvangt van ons dan meteen een e-mail, zodra een nieuw geplaatst voertuig aan u eisen voldoet!
Hoe plaats ik als particulier een advertentie?
Als eerste moet u registreren, dan inloggen in het beveiligde gedeelte van de site en vervolgens kunt u starten met advertenties plaatsen door in het scherm bovenaan onder advertenties op 'toevoegen' te klikken. U vult dan de gegevens van het voertuig zo compleet mogelijk in en klikt op toevoegen als alles correct verlopen is. Wilt u toch nog iets wijzigen, dan kunt u de gewenste wijzigingen aanbrengen door op de knop rechts velden wissen en de veranderingen aan te brengen. Heeft u al op toevoegen geklikt, maar constateert u onvolkomenheden, dan kunt u uw advertentie altijd veranderen via de button 'overzicht'. U maakt dan gebruik van het eenvoudige beheersysteem!
Hoe plaats ik als bedrijf een advertentie met handmatige invoer?
Als eerste moet u registreren, dan inloggen in het beveiligde gedeelte van de site en vervolgens kunt u starten met advertenties plaatsen door in het scherm bovenaan onder advertenties op 'toevoegen' te klikken. U vult dan de gegevens van het voertuig zo compleet mogelijk in en klikt op toevoegen als alles correct verlopen is. Wilt u toch nog iets wijzigen, dan kunt u de gewenste wijzigingen aanbrengen door op de knop rechts velden wissen te klikken en de veranderingen aan te brengen. Heeft u al op toevoegen geklikt, maar constateert u onvolkomenheden, dan kunt u uw advertentie altijd veranderen via de button 'overzicht'. U maakt dan gebruik van het eenvoudige beheersysteem!
Hoe gaat het plaatsen van advertenties als ik als bedrijf een koppeling heb?
Plaatsen met een koppeling is nog eenvoudiger. U hoeft eigenlijk helemaal niets te doen, mits de koppeling geactiveerd is. Uw advertenties worden dan door dit systeem automatisch doorgeplaatst naar Nederland Mobiel!
Hoe lang duurt het voordat mijn advertentie zichtbaar is op diverse portalen?
De koppeling met de portalen wordt een dagelijks geupdate. Afhankelijk van het moment waarop u uw advertentie plaatst kan het 24 uur duren voordat de advertentie zichtbaar is.
Is er ook een koppeling tussen mijn eigen website en Nederland Mobiel mogelijk?
Ja dat is mogelijk. Stuur een e-mail naar info@nederlandmobiel.nl met uw verzoek en wij doen u graag een aanbod.
Hoe neem ik contact op met een adverteerder?
Links onder de foto staan de gegevens van de adverteerder. U kunt telefonisch contact opnemen. Of u klikt op de button 'reageer' bij deze advertentie. U kunt dan uw vraag per mail stellen.
Hoe kan ik een advertentie verwijderen of aanpassen?
U logt in en bevindt zich dan op het beveiligde gedeelte van de site. Klikt op 'overzicht' onder het kopje 'advertenties'. Er verschijnt dan een overzicht van uw advertenties. Door gebruik te maken van de buttons 'bekijk', 'wijzig' en 'verwijder' kunt u heel eenvoudig veranderingen aanbrengen of advertenties verwijderen. De wijzigingen zijn direct zichtbaar op onze site!
Hoe kan ik mijn gegevens als deelnemer aanpassen?
U logt in en bevindt zich dan op het beveiligde gedeelte van de site. Rechts in het scherm ziet u 'deelnemer' staan en daaronder 'gegevens'. Als u daarop klikt kunt u uw gegevens in de velden aanpassen. Klikt u op 'wijzigen' zijn de gegevens opgeslagen. Alleen het e-mail adres kunt u niet zelf wijzigen. Stuur een mail naar info@nederlandmobiel.nl en wij regelen dat voor u. Klaar!
Hoe verwijder ik mijn account?
Dat regelen wij graag voor u. Stuur een mail naar info@nederlandmobiel.nl en wij regelen dat voor u. U ontvangt van ons een bericht zodra wij het account hebben verwijderd.
Ik zie een advertentie die niet lijkt te kloppen. Waar kan ik dat melden?
Wij doen er alles aan om onze site betrouwbaar en veilig te houden. Mocht er ondanks regelmatige controles toch een verdachte advertentie staan, geef dit dan door aan info@nederlandmobiel.nl. Wij controleren dan de aanbieder en zijn voertuig(en) en nemen zo nodig vervolgstappen.
Tot nu toe heb ik nog geen reactie op mijn advertentie. Is er dan iets mis?
Dat hoeft niet noodzakelijk. Maar wellicht is het zinvol om uw voertuig te vergelijken met soortgelijke voertuigen. Het zou aan de prijsstelling kunnen liggen. Of zijn de foto's onduidelijk? Misschien klopt uw telefoonnummer niet, waardoor reacties uitblijven. De advertentie even bekijken zoals hij geplaatst staat, laat u kijken door de ogen van uw potentiële kopers.
Wat betekent 'marge' en 'BTW' auto?
Als u op zoek bent naar een occasion dan komt u ongetwijfeld de begrippen Marge-auto en BTW-auto tegen. Deze begrippen zijn voor u alleen van belang als u zakelijk een occasion koopt. Een ondernemer kan alleen bij een BTW-auto de BTW verrekenen in de maandelijkse of driemaandelijkse aangifte. BTW auto's en met name bedrijfswagens zijn daarom veelal excl. BTW geprijsd. Als particulier maakt het geen verschil. U moet in alle gevallen de BTW betalen en kunt niets verrekenen.
Waar moet ik op letten bij het reageren op advertenties en een eventuele latere aankoop?
Onderstaand enkele tips:
- Gebruik altijd uw gezonde verstand. Wordt een advertentie in vergelijking met de soortgelijke voertuigen opvallend goedkoop aangeboden, dan zit er vrijwel altijd een luchtje aan. Vergelijk dus altijd eerst uitvoerig.
- Ga nooit in op verzoeken om aanbetalingen voordat u persoonlijk contact hebt gehad met de aanbieder en het product hebt kunnen zien.
- Wees alert op buitenlandse reacties met vage varhalen over de reden waarom het voertuig verkocht moet worden.
- Let op herkenbare kentekens bij de foto's. U kunt dan namelijk altijd de gegevens van het voertuig opvragen bij de RDW.
- Probeer zoveel mogelijk te achterhalen over de aanbieder, via internet, kvk e.d.
- Ziet u ondanks onze controle toch verdachte advertenties/aanbieders op Nederland Mobiel? Meldt dit dan aan info@nederlandmobiel.nl
Wat is het NAP weblabel?
Het Nationale Auto Pas weblabel. Duidelijkheid over de kilometerstand, op internet.
U zoekt op Nederland Mobiel naar een gebruikte auto. Het NAP weblabel geeft zekerheid over de kilometerstand, van achter uw computer. Veel mensen zoeken en vinden hun volgende auto op internet. Als een occasion op internet wordt aangeboden met het NAP weblabel, weet u zeker dat de tellerstand logisch verklaarbaar is, nog voordat u de auto in het echt hebt gezien.
Het NAP weblabel is een digitaal keurmerk voor gebruikte auto's met een logische kilometerstand. Als een auto op Nederland Mobiel wordt aangeboden met het NAP weblabel, weet u zeker dat de kilometerhistorie bekend is en dat de auto wordt aangeboden inclusief een NAP pas. Het NAP weblabel is gekoppeld aan het kenteken van een auto.