Nissan Qashqai
Wel de lusten, niet de kosten
Nissan heeft zich tot doel gesteld om elektrisch rijden bereikbaar te maken voor iedereen. Echter, het publiek en de infrastructuur moeten er wel klaar voor zijn! Daarom biedt Nissan behalve volledig elektrische auto's ook tussenvormen aan. Eén daarvan is het zogenaamde "e-Power"; een nieuwe techniek die veel van de voordelen van elektrisch rijden zou bieden, zonder de noodzaak om op te laden met een stekker. Alhoewel deze techniek nog niet in productie is, was het wel al mogelijk om met een prototype te rijden.
De Nissan Qashqai e-Power bied de souplesse en 1-pedaal mogelijkheid van elektrisch rijden, zonder de noodzaak om te laden. Minder voordeliger per KM dan een elektrische auto, maar lage aanschafprijs.
Plus
- veel van de voordelen van elektrisch rijden
- voordelig in aanschaf
- beter weggedrag dan conventionele versie
Min
- volledig elektrisch blijft superieur
Conclusie
In thuisland Japan verkoopt Nissan al jaren auto's met zogenaamde "e-Power"-techniek. Deze bijzondere aandrijflijn is sterker en dynamischer gemaakt en komt nu ook naar Europa. "e-Power" is een vorm van hybride aandrijving, maar dan één waarbij een benzinemotor elektriciteit opwekt voor een elektromotor (serieel hybride). De elektromotor drijft uiteindelijk de wielen aan en dat is volgens Nissan 10 tot 15% zuiniger dan de tot nu toe meer gangbare constructie waarbij twee motoren samen voor de aandrijving zorgen (parallel hybride).
Een korte eerste kennismaking met een handgebouwd prototype op een circuit leert dat de techniek doet wat het belooft. De Qashqai e-Power zorgt voor een laag verbruik. Daarbij geeft het de souplesse van een elektrische auto en mogelijkheid om met één pedaal te rijden. Opladen aan een stekker is niet nodig, maar daar staat tegenover dat de Qashqai e-Power wel ouderwets naar het tankstation moet. Het belangrijkste voordeel is dat e-Power veel voordeliger is in aanschaf dan een volledig elektrische auto. Kortom: wel de lusten, niet de (aanschaf) kosten.
Nissan Qashqai 101 auto occasions, nieuw en tweedehands aanbod
2024 € 42.065,- incl. BTW
2024 € 39.198,- incl. BTW
2024 € 38.198,- incl. BTW
2024 € 38.198,- incl. BTW
74.486 km - 2017 € 19.950,-
81.654 km - 2011 € 9.995,-
188.021 km - 2009 € 6.750,-
21.335 km - 2021 € 24.999,- incl. BTW
169.972 km - 2015 € 12.950,-
223.069 km - 2009 € 5.450,-
85.418 km - 2019 n.o.t.k.
90.779 km - 2018 € 20.950,-
75.486 km - 2020 € 21.950,-
12.892 km - 2021 € 33.500,-
7.000 km - 2023 € 44.950,- incl. BTW
102.541 km - 2010 € 9.500,-
98.417 km - 2020 € 20.950,-
29.950 km - 2022 € 35.990,- incl. BTW
1.950 km - 2024 € 44.950,- incl. BTW
15.939 km - 2022 € 29.999,- incl. BTW
118.508 km - 2011 € 9.950,-
183.134 km - 2008 € 5.850,-
82.791 km - 2017 € 17.950,-
40.441 km - 2022 € 33.999,- incl. BTW
39.151 km - 2022 € 38.950,- incl. BTW