Volkswagen T-Cross
Heel gewoon gebleven
De meeste SUV's worden gekocht om het uiterlijk. Autofabrikanten doen er daarom alles aan om hun Sports Utility Vehicle de stoerste, modernste en sportiefste uitstraling te geven. Bij de Volkswagen T-Cross ligt dat anders. De T-Cross is weliswaar anders dan een doorsnee hatchback, maar doet er tegelijkertijd alles aan om zo gewoon en vertrouwd mogelijk te zijn. Nu is de T-Cross vernieuwd voor modeljaar 2024 met een nieuw uiterlijk, een nieuw interieur en modernere elektronica. Is de compacte SUV desondanks gewoon gebleven?
Bij de Volkswagen T-Cross draait alles om het vertrouwde. Ondanks een verjongingskuur is de T-Cross gewoon gebleven met traditionele benzinemotoren en bediening met fysieke knoppen. Goed weggedrag.
Plus
- alles gewoon en vertrouwd
- stoelen voor Europees postuur
- prima rijeigenschappen
Min
- duurder in aanschaf en gebruik dan een volledig elektrische auto
Conclusie
Weet de Volkswagen T-Cross zijn nuchtere karakter te behouden ondanks een verplichte verjongingskuur met heel veel elektronica? Zeker! Op het gebied van luxe en infotainment is de T-Cross bij de tijd, maar dit is absoluut geen rijdende computer geworden. De verplichte veiligheidsvoorzieningen geven de nodige speelruimte en zijn dankzij een zorgvuldig gekozen geluid minder opdringerig dan gewoonlijk. Het uiterlijk en de aankleding zijn zelfs beschaafder geworden, waarmee de T-Cross zich nog nadrukkelijker onderscheidt van de modepopjes en futuristische voertuigen van de concurrentie.
De motoren zijn niet gemoderniseerd sinds 2019. Dat kan als een zwak of een sterk punt worden gezien. De relatief hoge CO2-uitstoot en het relatief hoge verbruik zorgen ervoor dat de T-Cross duurder is in aanschaf en in gebruik dan een volledig elektrische auto (zeker wanneer wordt gekozen voor een luxe uitvoering). Tegelijkertijd bedient de T-Cross hiermee kopers die niet gediend zijn van nieuwe techniek en zich prettiger voelen bij het oude vertrouwde.
Na een week rijden met de T-Cross luidt de conclusie: alles aan deze auto deugt. Echter, omdat de T-Cross op geen enkele manier bijzonder of innovatief is, is er ook niets beter dan gemiddeld. De Volkswagen T-Cross is daarom vernieuwd voor modeljaar 2024 en toch vertrouwd als altijd.
Volkswagen T-Cross 34 auto occasions, nieuw en tweedehands aanbod
104.225 km - 2020 € 16.950,- incl. BTW
59.120 km - 2022 € 27.900,- incl. BTW
50.992 km - 2020 € 25.250,- incl. BTW
103.197 km - 2019 € 18.450,-
4.477 km - 2023 € 31.745,- incl. BTW
18.000 km - 2023 € 36.950,- incl. BTW
70.046 km - 2020 € 19.950,-
41.195 km - 2019 € 21.950,- incl. BTW
2024 € 38.100,- incl. BTW
2024 € 38.100,- incl. BTW
5.000 km - 2023 € 38.450,- incl. BTW
19.985 km - 2022 € 26.450,- incl. BTW
44.756 km - 2019 € 22.950,- incl. BTW
38.244 km - 2021 € 25.950,- incl. BTW
24.905 km - 2020 € 23.450,-
33.517 km - 2020 € 20.950,- incl. BTW
14.931 km - 2023 € 30.945,- incl. BTW
27.988 km - 2022 € 23.950,- incl. BTW
28.401 km - 2020 € 19.950,- incl. BTW
25.193 km - 2020 € 21.950,- incl. BTW
2024 € 43.402,- incl. BTW
2024 € 32.280,- incl. BTW
2024 € 37.010,- incl. BTW
2024 € 48.982,- incl. BTW
2023 € 35.705,- incl. BTW