Audi e-tron Sportback
Met de stroom mee
Iets meer dan een jaar geleden introduceerde Audi zijn eerste elektrische auto: de e-tron. Omdat de vraag naar SUV's groot is, en omdat dergelijke auto's volop ruimte bieden aan de accu's die nodig zijn voor elektrische aandrijving, was Audi's eerste elektrische model een SUV. Nu is het tijd voor de tweede elektrische auto van Audi: de "e-tron Sportback". Afgaande op de naam en de technische specificaties gaat het hier slechts om een bestaand model met een andere daklijn. Misschien ligt de waarheid genuanceerder?
De Audi e-tron Sportback is SUV-Coupe met elektrische aandrijving. Gezien de prijs zijn de uitrusting en het bereik beperkt, maar de e-tron schittert met exclusiviteit en een bevoorrecht gevoel.
Plus
- uiterst comfortabel
- exclusief en bevoorrecht gevoel
- lage prijs per kilometer
Min
- karige standaard-uitrusting
- merkbaar zeer zwaar
- verkeersbordherkenning werkt matig
Conclusie
Is de e-tron Sportback echt een andere auto dan de eerder gelanceerde Audi e-tron? In theorie wel, in de praktijk niet. Met de e-tron Sportback gaat Audi simpelweg met de stroom mee en levert het een coupé-versie van een bestaande SUV. Door kleine aanpassingen in de software zou de Sportback anders moeten rijden, maar dat is alleen merkbaar bij een uitgesproken sportieve rijstijl en dat is precies waartoe deze auto niet uitnodigt.
Ook op andere punten is Audi meer trendvolger dan trendsetter. De techniek achter de elektrische aandrijving is niet vernieuwend en de ergonomie is niet vernieuwend. In plaats daarvan doet Audi waar het goed in is: bestaande techniek heel fraai verpakken. En juist daarin slaagt de Sportback nog beter dan de standaard e-tron
Audi E-Tron 5 auto occasions, nieuw en tweedehands aanbod
81.568 km - 2020 € 43.950,-
98.404 km - 2019 € 34.950,- incl. BTW
22.083 km - 2019 € 50.950,- incl. BTW
18.356 km - 2020 € 49.950,- incl. BTW
32.174 km - 2020 € 46.945,- incl. BTW